اسلامبولي پلو
نوشته شده توسط : atefeh

اسلامبولي پلو

رب انار )


مواد لازم اسلامبولي پلو

براي 6 تا 8 نفر
برنج يک کيلو
گوجه فرنگي سه کيلو
گوشت مغز ران بدون استخوان 750گرم
پياز سرخ کرده 3 تا 4 قاشق سوپخوري
روغن 100 تا 150گرم
رب گوجه فرنگي يک قاشق سوپخوري
نمک و فلفل به مقدار کافي
( طرز تهيه  رب انار )

طرز تهيه اسلامبولي پلو


برنج را تميز کرده با آب نيم گرم چندين بار مي شوييم. گوجه فرنگي را آب گرفته با دو سه ليوان آب مخلوط مي کنيم و روي برنج مي ريزيم بطوريکه تقريبا چهار انگشت از سطح برنج بالاتر بايستد در صورتيکه کمتر بود کمي آب اضافه مي کنيم. يک قاشق سوپخوري نمک داخل آب برنج مي ريزيم سه چهار قاشق روغن اضافه مي کنيم مي گذاريم برنج در آب يکساعت بماند تا کمي خيس بخورد .

گوشت را قيمه اي خرد مي کنيم با پياز سرخ کرده مخلوط مي نماييم و روي آتش ملايم مي گذاريم تا آب گوشت کشيده شود و بعد دو سه ليوان آب در گوشت مي ريزيم و مي گذاريم گوشت بپزد. رب گوجه فرنگي و کمي نمک را به گوشت اضافه مي کنيم و مي گذاريم آب گوشت تبخير شود(بايد قيمه را قبل از آماده کردن برنج تهيه کرد)بعد ظرف برنج را روي حرارت ملايم مي گذاريم تا جوش بيايد و آب آن تبخير شود. در صورتي که مغز برنج کمي خام بود مقدار يکي دو ليوان آب گوجه فرنگي يا آب ساده به آن اضافه مي نماييم و بعد از اينکه اين آب هم تبخير شد وسط برنج را باز مي کنيم و قيمه را لاي آن مي ريزيم و روي قيمه را با برنج مي پوشانيم در ظرف را محکم مي کنيم روي آتش يا در فر نيمساعت حرارت را 350 درجه و يکساعت 300 درجه تنظيم مي کنيم.

اسلامبولي پلو را مي توانيم با گوشت چرخ کرده و رب گوجه فرنگي تهيه کنيم. بديهي است که اسلامبولي پلو با آب گوجه فرنگي تازه و قيمه خيلي بهتر مي شود ولي در صورت مصرف گوجه فرنگي بايد رب خوشرنگ و خوش طعم باشد و مقدار آن در حدود يک ليوان باشد. بايد برنج را پيمانه کرد و براي هر پيمانه برنج دو پيمانه آب در نظر گرفت. دو سه قاشق از رب را با قيمه مخلوط مي نماييم و در صورت استفاده از گوشت چرخ کرده گوشت را با پياز سرخ کرده کمي سرخ مي کنيم و يک قاشق رب را با يک ليوان آب داخل آن مي ريزيم و در حرارت ملايم مي گذاريم تا آب آن کشيده شود و بعد از آن استفاده مي کنيم.

طرز تهيه  رب انار , رب انار ,آماده سازي رب انار

 





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: